Frantastique Users and Visitors Lounge

my level/score hasn't changed for many months

When I did the initial assessment with frantastique they give me a level of "B1".
Then, as I was doing the questions, my level was steadily increasing, until it got to
(a somewhat unbelievable) level of 5.1/C1. However, since then for maybe 6 months,
neither the overall score, or the individual components have changed.
This is even though my scores on individual lessons remain typically at > 90%.

Has anybody else seen anything like that?
I wonder if their system was initially too generous in giving me a "C1" level.
(If I was really C1 I'd be writing this in French rather than English!)
Thanks.

7 comments

• Je ne crois pas que c'est le problème comme j'ai sauté à 5,5 en grammaire quelques mois après d'avoir atteint 5,5 en vocabulaire.
  • Même histoire ici. J'ai sauté à 5.5 en vocabulaire relativement vite, en grammaire il y a quelques semaines, communication reste 4,9 depuis à peu près janvier. C'est la seule composante de laquelle il n'est pas clair ce qu'elle mesure exactement et l'équipe de frantastique ne répond pas aux questions de plusieurs clients comment exactement elle est définie.
  • Je suis aussi 5,5 en vocabulaire (4,6 en grammaire et 5,2 en communication).
    Peut-être il y a un problème quand on est à 5,5?
  • When I did the initial assessment with frantastique they give me a level of "B1".
    Then, as I was doing the questions, my level was steadily increasing, until it got to
    (a somewhat unbelievable) level of 5.1/C1. However, since then for maybe 6 months,
    neither the overall score, or the individual components have changed.
    This is even though my scores on individual lessons remain typically at > 90%.

Has anybody else seen anything like that?
    I wonder if their system was initially too generous in giving me a "C1" level.
    (If I was really C1 I'd be writing this in French rather than English!)
    Thanks.
  • Tu vois tes niveaux différents sous mon compte/pédagogie/statistiques. À moi, ils m'ont attesté un niveau général de 4,1 (B2) après les 7 leçons de la semaine de test pendant laquelle je n'avais que trois ou quatre fautes. Ça ne représente pas mon niveau réel, les questions restent trop faciles pour moi apres trois semaines ( aujourd'hui aller / être / faire en présent ... ), presque jamais du vocabulaire qui serait nouveau pour moi, j'ai vocabulaire 4,7 et grammaire 4,5 maintenant et communication 3,9 sans la moindre idée de ce qu'ils mesurent avec ça. Chez une école de langue ils m'avaient détecté mon vrai niveau de C1/C2 avec un test de moins d'une heure. J'ai l'impression qu'ici ce n'est pas le but d'attester le vrai niveau au début pour que les clients paient plus longtemps pour l'atteindre. Ça m'énerve.
  • This post was deleted by the author 6 months, 4 weeks ago.

• It seems that the assessments of levels are 150 sessions apart, 150 emails completed. So about 30 weeks - this seems a long time to go between assessments. But by then I hope my post will be in french!

Please sign in to leave a comment.